Государственное учреждение "Отдел образования Костанайского района" Управления образования акимата Костанайской области
Ресми интернет-ресурс

Инклюзивті білім беру

ҚР-дағы әлеуметтік саясаттың басым бағыттарының бірі ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың конституциялық құқықтарын сақтау болып табылады.
Бүгінгі таңда Қостанай ауданында 0 - ден 18 жасқа дейінгі ерекше білім беру қажеттіліктері бар 745 бала бар. Диагноздар бойынша: балалардың психикалық дамуы тежелген-359, оқушылар, жеңіл және орташа ақыл-ой кемістігі бар-111, ауыр және терең ақыл-ой кемістігі бар-23, есту қабілеті бұзылған-19, көру қабілеті нашар-10, тірек-қимыл аппараты бұзылған-54, сөйлеу қабілеті бұзылған-132, ерте балалық аутизммен-37. Білім беру ұйымдарында мүгедек балалар-60, оның ішінде тірек - қимыл аппараты бұзылған балалар-16, олардың арасында мүгедек-арбашы жоқ
Мүмкіндігі шектеулі балалардың жалпы санының 159-ы мүгедектер. Мүгедек балалардың жас құрамын талдау көрсеткендей, 24 % - ы 0-6 жас аралығындағы мектеп жасына дейінгі балалар, 76% - ы 7-18 жастағы балалар. Мүмкіндігі шектеулі балалардың жалпы санынан 722 бала оқуға жатады, 23 бала оқуға жатпайды.
Ауданның 42 білім беру ұйымдарында ОP бар балаларға арналған инклюзивті білім беру жүзеге асырылады, оларда 396 бала оқиды.
Бүгінгі таңда үйде оқитын 50 оқушының 26 - сы ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар.
Үйде церебральды сал ауруы, аутизм, ақыл-ой кемістігі, жалпыланған идиопатиялық эпилепсия, соматикалық аурулар, қант диабеті сияқты күрделі диагноздары бар балалар оқытылады. 2022-2023 оқу жылында Майкөл ОМ - 7-сынып, Владимировка ОМ - 6-сынып, № 2 жалпы білім беретін мектепте-2 және 4-сыныптарда психикалық дамудың баяулауы диагнозымен ерекше білім беру қажеттіліктері бар 24 оқушыға арналған тағы 3 түзету сыныбы ашылды
Сондай-ақ, 2022 жылдың қыркүйегінде "Тобыл қ. №2 ЖББМ"КММ инклюзияны қолдау кабинеті ашылды. Бұл кабинетке психологиялық дамудың баяулауы және ақыл-ой кемістігі диагнозы бар балалар келеді
Қостанай ауданынан келген 114 бала түзету кабинетінде сабақ алады, Қостанай ауданының 20 елді мекенінен балаларды қамту 97% құрайды.
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды түзету үшін 14 мектепте және 5 балабақшада логопедиялық пункттер жұмыс істейді.
Қостанай ауданында инклюзивті оқыту бойынша белгілі бір жұмыс жүргізілуде .
Оқу жылының басында ОP бар оқушыларға диагностика жүргізіледі. Балалармен жұмыс істеудің жеке жоспарлары, кеңес беру және психолог пен логопедке бару кестелері жасалды. Сынып жетекшілері ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылар туралы қажетті ақпарат пен құжаттарды жинайды. Пән мұғалімдері ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға жеке көзқарасты ескере отырып, оқушыларға арналған жеке тапсырмалармен күнтізбелік-тақырыптық жоспарлауды, сабақты жоспарлауды әзірлейді.
Балаларда қажетті жағдайлар, білікті мамандардың көмегі бар (психолог, логопед, бал.қызметкер, әлеуметтік педагог), педагогтар. Бұл балалар жалпы білім беру және сыныптан тыс жұмыстарға кіреді : сабақтар, үйірмелер, іс-шаралар, олимпиадалар, экскурсиялар.
Педагогтар ата-аналармен жұмыс жүргізеді, оқушылармен жеке әңгімелеседі, жеке, қосымша тапсырмалар береді, осы оқушылардың ата-аналарымен консультациялық-профилактикалық жұмыс жүзеге асырылады. Диагностика жүргізілгеннен кейін нәтижелермен танысу және білім алушылардың дамуын, мінез-құлқын және оқуын түзету бойынша одан әрі бірлескен іс-қимылдарды әзірлеу мақсатында ата-аналармен міндетті әңгімелесу жүзеге асырылады.
ОP бар балаларға білім беру процесінде жеке көзқарас мәселесі мектеп әкімшіліктерінің, директорлардың оқу работе жөніндегі орынбасарларының бақылауында: сабақтарға қатысады, сабақтарға талдау жасалады, үйде жеке тегін оқытуды ұйымдастыру туралы анықтамалар және ПМПК қорытындысы бар оқушылармен жұмыс жағдайын тексеру бойынша анықтамалар жасалады.
ОP бар балаларды оқыту әр мұғалімнің сабағында ұйымдастырылады, Мұғалімдер жеке көзқараспен және тапсырмалармен айналысады, PMPK анықтамаларының ұсыныстары мен диагнозын ескере отырып, ТЖБ және ТЖБ-ның жеке жұмыстарын жүргізеді. Сабаққа балалар белсенді қатысады, көбінесе сабақтан кейін қосымша сабақтар үшін қалады және білімдегі олқылықтардың орнын толтырады. Педагогтарда ОP бар балалармен жұмыс істеу бойынша жинақталған материалдар бар, барлық педагогтар инклюзивті оқыту курстарынан өтті.
Сынып жетекшілері ата-аналармен ынтымақтасады және кері байланысты қолдайды. Сондай-ақ, ОP бар балаларға арналған психолог, әлеуметтік педагог және логопед сабақтары ұйымдастырылды.
Инклюзивті білім беру мәселелері педагогикалық кеңестерде, кеңестерде қаралады.